Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Current
Archives
Announcements
Template for authors
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 2 No. 2 (2015)
Vol. 2 No. 2 (2015)
Published:
2016-01-04
Editorial
EDITORIAL
Sonia Barbosa Camargo Igliori
PDF (Português (Brasil))
Artigos
O QUE PODEMOS APRENDER COM AS RESOLUÇÕES “INCORRETAS”? UMA EXPERIÊNCIA COM SISTEMAS DE EQUAÇÕES LINEARES
WHAT CAN WE LEARN FROM THE “INCORRECT” RESOLUTIONS? AN EXPERIENCE WITH SYSTEMS OF LINEAR EQUATIONS
André Luis Trevisan
PDF (Português (Brasil))
NÚMEROS INTEIROS E SUAS OPERAÇÕES: UMA PROPOSTA PARA ALUNOS DO 6º ANO COM O AUXÍLIO DE TECNOLOGIA
INTEGERS NUMBERS AND THEIR OPERATIONS: A PROPOSAL FOR STUDENTS FROM 6TH GRADE WITH THE AID OF TECHNOLOGY
Celina A. A. P. Abar, Flávio Cabral de Souza
PDF (Português (Brasil))
DISCIPLINAS MATEMÁTICAS EM CURSOS SUPERIORES DE ENGENHARIA DA FACULDADE DE CIÊNCIAS EXATAS E TECNOLOGIA DA PUC/SP
MATHEMATICAL DISCIPLINES IN SUPERIOR COURSE OF EXACT SCIENCES COLLEGE OF ENGINEERING AND TECHNOLOGY AT PUC / SP
Rosana Nunes dos Santos, Aparecido Sirley Nicolett
PDF (Português (Brasil))
A ESTATÍSTICA NOS LIVROS DIDÁTICOS DE ENSINO MÉDIO
STATISTICS IN BRAZILIAN'S HIGH SCHOOL BOOKS
Cileda de Queiroz e Silva Coutinho, Gabriela Spina
PDF (Português (Brasil))
AS CONCEPÇÕES DA IMPLEMENTAÇÃO DOS ROTEIROS DE AÇÃO DE MATEMÁTICA PELO PIBID
THE CONCEPTIONS OF IMPLEMENTATION OF THE ROADMAPS OF MATHEMATICS ACTION BY THE PIBID
Fabiano dos Santos Souza, Fernanda Angelo Pereira, Rodrigo Albuquerque Tavares
PDF (Português (Brasil))
REFLEXÕES SOBRE O FAZER MODELAGEM NO CONTEXTO DA EDUCAÇÃO BÁSICA
REFLECTIONS ON DOING MODELING IN THE CONTEXT OF BASIC EDUCATION
Neil da Rocha Canedo Jr., Marco Aurélio Kistemann Jr.
PDF (Português (Brasil))
Resumos de Trabalhos de Conclusão de Curso
Resumos de Trabalho de Conclusão de Curso
Fabiana Venhoven Martins, Flávio Bittencourt
PDF (Português (Brasil))
Apresentação de Livros
Aprendizagem em Matemática: Registros de Representação Semiótica
Silvia Dias Alcântara Machado
PDF (Português (Brasil))
Indexadores:
Qualis:
A4
Área do conhecimento:
Ensino
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (France)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Keywords